جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 135×
بیان مطالبات مردمی از زبان شوراها و دهیاران بخش مرکزی با نماینده و سرپرست فرمانداری سپیدان
16 خرداد 1401 - 11:04
شناسه : 1658
پ
پ

🔷 بازسازی بافت فرسوده شهر اردکان، ایجاد سایت زباله، ماشین آلات جمع آوری و تفکیک زباله، آسفالت معابر شهر اردکان، بازنگری طرح هادی، بهسازی و آسفالت معابر روستاها، آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و شبکه های تلویزیون از جمله مطالبات شوراها و دهیاران بخش مرکزی با مسئولان شهرستانی بود

🔹 به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، در جلسه ای که با حضور علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء، سرپرست فرمانداری سپیدان، شوراها، دهیاران و جمعی از مسئولان بخش مرکزی برگزار شد مسائل و مشکلات این بخش مرکزی بررسی شد.

🔹 در ابتدا فرجی رئیس شورای شهر اردکان گفت: با توجه به درآمد پایین شهرداری اردکان نسبت هزینه های بالا در سال جدید بایستی اعتبارات بیشتری جهت تکمیل پروژه‌های شهرداری خصوصا پارک کوهپایه، بوستان شهدای گمنام، آسفالت معابر و سایر پروژه های شهر اردکان در نظر گرفته شود.

🔹 وی افزود: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر اردکان و همچنین نمک پاشی و برف روبی در زمستان که باعث کاهش عمر آسفالت می‌شود، انتظار می رود اختصاص قیر جهت روکش آسفالت معابر بصورت ویژه در نظر گرفته شود.

🔹 فرجی خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان سپیدان و ورودی بالای گردشگر به شهر اردکان سرانه جمعیت شناور در شهر اردکان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا اعتبارات ویژه ای به این شهرستان و شهر اردکان اختصاص یابد.

🔹 مهدی فرجی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده اردکان اشاره کرد و گفت: شانزده هکتار بافت فرسوده در شهر اردکان وجود دارد، از نماینده مردم شریف شهرستانهای سپیدان و بیضاء می خواهیم تا از طریق وزارتخانه های مرتبط پیگیری و همراهی لازم را جهت اخذ و اختصاص تسهیلاتی به منظور بازسازی بافت های فرسوده شهر اردکان به شهرداری اردکان صورت گیرد.

🔹 رئیس شورای شهر اردکان گفت: از دیگر مشکلات شهرداری اردکان نبود محل مناسبی جهت دفن زباله است. سایت زباله گلومهر توسط مقامات قضائی شهرستان تعطیل گردیده و در همین راستا زباله های شهر اردکان بایستی به برم شور شیراز منتقل گردد. با توجه به ماشین آلات مستهلک شهرداری این امر هزینه بالایی برای شهرداری دارد و انتظار داریم جهت ایجاد سایت جدید زباله و اختصاص ماشین آلات جمع آوری و تفکیک زباله توجه ویژه ای شود.

🔹 در پایان فرجی اشاره ای هم به وضعیت سوخت شهرستان کرد و افزود: سوخت یورو ۴ در شهرستان وجود ندارد و برای برخی ماشین آلات در این شهرستان خصوصا برای اورژانس مشکلاتی پیش می آید.

🔹 در ادامه علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا باید از همه عزیزان بخواهم که در خواست و توقعات خود را در حد توان اجرایی و قانونی مسئولان بیان کنند. تا جایی که موانع قانونی نباشد جهت خدمت به مردم تمام توان خود را به کار می گیرم.

🔹 وی افزود: بایستی طرح جامع گردشگری برای سپیدان در نظر گرفته شود. من در تمامی جلسات داخل و خارج از استان نام گردشگری را برای سپیدان به کار می برم، ما باید قطب گردشگری جنوب کشور شویم و این امر با تمام توان و همراهی همه دستگاها میسر می گردد.

🔹 علیزاده گفت: جهاد آبرسانی باید در سطح شهرستان ایجاد گردد تا مسائل و مشکلات آب شرب روستاها مرتفع گردد.

🔹 نماینده مردم سپیدان و بیضاء در رابطه با زباله گفت: در خصوص زباله پیشنهاد من ایجاد سایت تفکیک و بازیافت زباله است که در صورت موافقت تسهیلات لازم را برای شهرداری اردکان در نظر می گیریم و با این کار درآمد خوبی از این پروره حاصل می گردد.

🔹 علیزاده خاطرنشان کرد: اعتباری را از مدیریت بحران کشور در خصوص سیل جنوب کشور برای شهرستان سپیدان در نظر گرفتیم.

🔹 محسن علیزاده آنتن دهی ضعیف تلفن همراه را استفاده شهروندان از چند خط عنوان کرد و افزود: ظرفیت آنتن دهی شهرستان سپیدان بدلیل استفاده غالب شهروندان از چند خط تلفن تکمیل شده است و دلیل ضعیفی اینترنت و آنتن تلفن همراه این امر است. اما طی چند روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار گردید و راهکارهایی پیشنهاد شده که این مشکل برطرف گردد.

🔹 در ادامه نماینده مردم سپیدان و بیضاء، سرپرست فرمانداری سپیدان، دهیاران و برخی از مسئولین شهرستان بصورت میدانی از برخی روستاهای بخش مرکزی بازدید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.