چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 135×
تهیه کتاب تاریخ اردکان فارس
20 بهمن 1400 - 10:00
شناسه : 1339
13
ارسال توسط : نویسنده : محمدرضا گل ناری
پ
پ

🌹 دهه فجر گرامی باد

💢 دستاوردهای شهرداری اردکان فارس در سال ۱۴۰۰ – (شماره ۵)

🔶 کتاب تاریخ اردکان

🔸 تاریخ و تاریخ نگاری به عنوان یکی از ابعاد و مظاهر فرهنگ و تمدن بسیار حائز اهمیت است. علم تاریخ و فن تاریخ نگاری رویکرد پُرکاربردی برای کسب خودآگاهی مردم است، اما در اثر غفلت و سهل‌انگاری می‌تواند به ابزاری جهت اغفال و تحمیق و تسلیم توده‌های مردم تبدیل شود. عدم ثبت صحیح رویدادهای تاریخی و نیز بزرگ‌نمایی یا اغماض‌های بی‌جا می‌تواند به پشتوانه‌ی فرهنگی و هویتی یک شهر، منطقه و در نهایت کشور خدشه وارد کند و منجر به گمراهی محققان و علاقمندان به مطالعه تاریخی شهر شود.

🔸 از این سو از سال ۱۳۹۴ کار پژوهش کتاب تاریخ اردکان فارس به همت و کوشش «دکتر عبدالمطلب رهنما» شهردار اردکان فارس آغاز شد و به قلم «دکتر محمد مهدی مرادی خلج» استاد تاریخ دانشگاه شیراز با انجام بیش از ۲۵۰۰ ساعت کار پژوهشی به همراه همکاران پژوهشی مجموعه ای فاخر از تاریخ اردکان فارس تهیه و نگاشته شده است و هم اکنون این مجموعه ارزشمند آماده چاپ می باشد.

🔸 این کتاب در سه جلد و با بررسی بیش از ۱۰ هزار سند از کتابخانه اسناد ملی تهران و شیراز و همچنین مستندات موجود و به دور از هرگونه جانب داری و یا تغییر و نگارش احساسی به بسیاری از وقایع و رویدادها و موضوعات مهم تاریخی اردکان فارس از زمان شکل گیری این شهر تا سال ۱۳۳۳ نگاشته شده است.

🔸 در نگارش این کتاب به نسب شناسی و شجره نامه اردکانی ها پرداخته شده بود که به دلیل عدم همکاری برخی از خانواده ها این بخش در چاپ نخست حذف خواهد شد و در صورت همکاری در چاپ های بعدی به کتاب الحاق می‌شود.

🔸 گفتنی است فاز دوم پژوهشی این طرح به وقایع تاریخی اردکان از سال ۱۳۳۳ تا زمان حال پرداخته و نگاشته خواهد شد.

💠 روابط عمومی شهرداری اردکان فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.