شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 148×
آموزش ایمنی و آتش نشانی به بیش از ۳۰۰ کودک در شهر اردکان
20 خرداد 1403 - 9:19
شناسه : 2519
پ
پ

مسئول ایستگاه مرکزی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان گفت: در طول سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۰۰ نفر از کودکان و مربیان مهد کودک و پیش دبستانی شهر اردکان آموزش ایمنی و آتش نشانی را فرا گرفتند.
وحید حق پرست گفت: این کودکان بهمراه مربیان با حضور در این مرکز، با بهره مندی از وسایل کمک آموزشی با شماره های تماس اضطراری از جمله ۱۲۵ آتش نشانی، خدمات آتش نشانان و همچنین روش پناه گیری در زمان زلزله، نحوه اطفاء حریق، گیر افتادن در آسانسور و خروج اضطراری آشنایی پیدا کردند.
وی درخصوص آموزش ایمنی به کودکان،گفت: آموزش مهارت های ایمنی به کودکان، در واقع به منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود در برابر حوادث و سوانح انجام می شود و گسترش این دسته از مهارت ها از جمله اهداف تربیتی در سیستم آموزشی کشورهاست و در کشور ما نیز این مهارت ها از دوران مهد کودک آغاز می شود.
حق پرست افزود: در همین راستا، واحدآتش نشانی شهر اردکان با ارایه آموزش های ایمنی در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مهد کودک و دبستان های سطح شهر در صدد آن است تا رفتار ایمنی و نحوه برخورد با شرایط حادثه ای را به کودکان بیاموزد تا از طریق آموزش که یکی از موثرترین،فراگیرترین و ارزانترین شیوه های پیشگیری از حوادث و سوانح است در ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه نقش آفرینی کند.
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان به ۴۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان در سه ماه اول امسال هم خبر داد و گفت: ۹ عملیات مربوط به اطفاء حریق و ۳۵ مورد عملیات مربوط به امداد ونجات بوده است.
او در خصوص آمار عملیات های امداد و نجات گفت: تصادفات جاده‌ای ۷ مورد، رفع آبگرفتگی درهنگام بارش باران۸ مورد ، امداد و رها سازی در آسانسور وبازکردن درب منزل۱۱مورد، بریدن اشیاء حلقوی، انگشتر و گوشواره ۵ مورد و به دام انداختن حیوانات ورهاکردن در طبیعت به صورت زنده هم ۹مورد بوده است.
حق پرست در ادامه افزود: ۵۷ مورد همکاری بادوایر داخلی شهرداری و سایر ادارات، پاسخ به استعلامات ایمنی ودرخواست کارشناسی،تامین ایمنی مراسمات سطح شهر وپاسخ به تماس جهت مشاوره ایمنی شهروندان از دیگر موارد عملکرد ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان از ابتدای امسال تا کنون بوده است.
ایشان در پایان از شهروندان خواست توصیه های ایمنی را جدی گرفته و در صورت بروز حادثه خونسردی خود را حفظ نموده و سریعا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.