جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 135×
عملیات سمپاشی درختان سطح شهر اردکان در حال انجام است
01 خرداد 1401 - 23:16
شناسه : 1630
9
ارسال توسط : نویسنده : محمدرضا گل ناری
پ
پ

سید رضا میرهیق مسئول واحد سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اردکان، از ادامه عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان سید رضا میرهیق مسئول واحد سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اردکان فارس اظهار داشت: عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان فضای سبز پارک ها و معابر اصلی شهر با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف واحد فضای سبز شهرداری در تمامی مناطق سطح شهر در حال انجام است.

میرهیق در این رابطه گفت: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده انجام می پذیرد.

وی تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز و خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اردکان، در خاتمه با بیان اینکه این اقدامات تا سمپاشی تمامی درختان سطح شهر ادامه می یابد، اظهار داشت: در عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به نکات ایمنی توجه شده و از سمومی در این طرح استفاده می شود که با کمترین خسارات و آسیب های زیست محیطی، بیشترین تأثیرگذاری را در از میان بردن آفات داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.